رویدادها آرشیو خبر ها
تو بهترین تمام دوران هستی ...

تو بهترین تمام دوران هستی ...

جورجیو کیه لینی و کیلیان امباپه تنها برخی از هم تیمی های سابق هستند که پس از اعلام بازنشستگی اسطوره ایتالیایی جیجی بوفون از صمیم قلب ادای احترام کردند.

 

این بازیکن 45 ساله پس از 28 سال فعالیت حرفه ای که در آن تقریباً همه چیز از جمله جام جهانی 2006، اسکودتو و قهرمانی لیگ فرانسه را به دست آورد، تصمیم گرفت دستکش های خود را آویزان کند.

 

امباپه، هم تیمی او در پاری سن ژرمن نوشت:

 

برای من افتخار بزرگی است که این شانس را داشتم که با شما ملاقات کنم و با دوران حرفه ای افسانه ای شما تلاقی کنم. مردی با قلب طلایی که نصیحت های گرانبهایی کرد که تا آخر عمر با خود خواهم داشت. موفق باشید و مهمتر از همه از شما متشکرم.

 

کیه لینی در کنارش برای یوونتوس و ایتالیا بازی کرد و بخشی از یکی از قوی ترین واحدهای دفاعی تاریخ سری آ بود.

 

جیجی برای من یک هم تیمی معمولی نیست، بلکه برادر بزرگم است. در طول سال‌ها، همیشه گفته‌ام که بیشتر از هر کس دیگری در زندگی‌ام با جیجی وقت گذرانده‌ام، و در 20 سال گذشته او را بیشتر از خانواده‌ام دیده‌ام. این یک افتخار بود، دل همه برای او در زمین تنگ خواهد شد، اما او می تواند راهی پیدا کند تا در آینده چیزی به فوتبال بدهد. او فقط باید نحوه تصمیم گیری را بیابد و ما تا آخر عمر در تماس خواهیم بود. ما 16 فصل را با هم در یوونتوس گذراندیم و بعد از آن تیم ملی نیز وجود دارد. واقعاً زمان زیادی است.

 

یکی دیگر از هم تیمی های سابق یوونتوس و ایتالیا، کلودیو مارکیزیو است که توضیح داد که چرا بوفون دروازه بان نهایی است و برای نسل های آینده نیز خواهد بود.

 

انزو فراری گفت: به یک کودک کاغذی بدهید که مقداری رنگ در آن باشد و از او بخواهید ماشینی را رنگ کند، مطمئناً آن را قرمز می کند. همینطور به این بچه بگویید در زمین فوتبال یک دروازه بان بکشد حتما جانلوئیجی بوفون را می کشد. پس از این بخش دوم زندگی خود لذت ببرید. همان آدرنالینی را که فقط از حضور در زمین دریافت می‌کنید، پیدا نمی‌کنید، اما آنها احساسات جدیدی خواهند بود.

 

پیرلو، برنده جام جهانی 2006، مجموعه ای از تصاویر از این زوج را در طول سال ها منتشر کرد و دوباره به پیوندی فراتر از هم تیمی ها اشاره کرد.

 

جیجی، برای من به معنای بهترین سال های زندگی ماست. این فقط خاطرات نیست که ما را به هم پیوند می دهد، بلکه یک دوستی عمیق، صمیمانه و پرشور است. سوپرمن فوتبال جهان، از امروز به قهرمان دوران ما تبدیل می شوی.

 

ربیو:

 

اما آنچه شما را از دیگران متمایز می کند، ویژگی های شما به عنوان یک انسان است. این چیزی است که در دنیای امروز تفاوت ایجاد می کند. تو می توانی قوی ترین دنیا باشی اگر شفقت و احترام و فروتنی نداشته باشی برای من بی ارزشی. شما ثابت کرده اید که همه اینها و بیشتر را دارید.

 

دنیلو:

 

هیچ ورزشکاری مانند تو، من مرا تحت تاثیر قرار نداده است. ممنون برای تمام لحظات، ممنون که به من یاد دادی یوونتوس چیست، ممنون که هر روز الهام بخش بودی. تو بهترین تمام دوران هستی! دوستت دارم جیجی.

 

توتی:

 

جیجی، مثل اینکه دیروز برای اولین بار با تو آشنا شدم، هزاران چیز برای گفتن و یادآوری دارم، اما در حال حاضر خوشحالم که بگویم بازی و برد با تو واقعاً باعث افتخار بود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: